ARMUTLU KEK


Dün akşam evde buzdolabını açtığımda olgunlaşmış armutlar gözüme çarptı.Eğer tüketmesek bir iki güne çöpe atardık.Bende nasıl değerlendirsem diye düşündüm ve aklıma armutlu kek yapmak geldi.Daha önceden hiç denememiştim büyük kayıp gerçekten tadına bayıldım.Armutların kabuklarını soydum,alt tarafını bıçakla keserek düz hale getirdim ve çekirdeklerini çıkardım.Yağlanmış olan kek kalıbına armutları dilimlemeden yerleştirdim.Kek hamurumu ise klasik kek hamuru olarak yaptım. Daha önce ki kek tarifimde kek hamurunun hazırlanışını  bulabilirsiniz.Sadece ekstra olarak armuta çok yakıştığını düşündüğüm için hamurun içine bir tatlı kaşığı kadar tarçın ilave ettim.Ve hazırladığım kek hamurunu armutların kenarlarından gezdirerek kalıba döktüm.Yaklaşık 160 derecelik fırında 45-50 dakika pişmeye bırakıyoruz.Sonra armutlu kekimiz servise hazır afiyet olsun.

0 yorum :

Blogger Template by Clairvo