EVDE PİZZA YAPIMI




















Evde mükemmel pizzalar yapmaya ne dersiniz! Hemde ister kalın hamurlu, ister ince istersenizde kenarları peynir dolgulu yapmasıda yemeside çok keyifli.

Hamuru için; 500 gr. un, 300 ml ılık su,1 çorba kaşığı zeytinyağ,1 çorba kaşığı kuru maya ve tuz.
Öncelikle ılık suyun içine kuru mayayı döküp 10 dk kadar bekletiyoruz. (isterseniz un'ada karıştırabilirsiniz ama suda bekletince bence daha iyi sonuç alınıyor). Daha sonra bütün malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde etmiş oluyorsunuz.Eğer hamur halen elinize yapışıyorsa biraz daha un ilave edebilirsiniz.Yoğurduğunuz hamur hazır olduktan sonra üzerini streç film yada bir bezle kapatıp yaklaşık 2 saat bekletiyoruz mayalı bir hamur olduğu için bu bekleme süresinde hamurumuz kabarıp 2 katına çıkacak.
Pizzanızı neli isterseniz yapabilirsiniz.Ben evde kenarları peynir dolgulu biberli pizza ve mısır,zeytin,domates,kırmızı ve yeşil biberli pizzalar yaptım. Yukarıdaki kısımda da fotoğrafları bulunmakta. Hamuru merdane yardımıyla ister kare ister yuvarlak istediğiniz boyutta ve istediğiniz incelikte açabilirsiniz. Orta kısmına sürülmek üzere kaynamış suyun içine salça tuz ve karabiber koyup bu karışımı sürüyorum.Üzerine eriyen istediğiniz peyniri kullanabilirsiniz en basiti kaşar kullanabilirsiniz ben öyle yaptım. Malzemeleride üzerine dizip 185 derecelik fırında yaklaşık 25-30 dk kadar pişiriyoruz.Sonra servise hazır afiyet şeker olsun :)

0 yorum :

Blogger Template by Clairvo