KOLAY LAZANYA TARİFİ

 Lazanya çok sevdiğim çok lezzetli bir yemektir.Yıllar önce ilk olarak Pizza Hut'ta yemiştim.Fiyatını net hatırlamıyorum ama hiçte ucuz olmadığını net hatırlıyorum.Marketlerde makarnaların bulunduğu reyonda lazanya yapımı için karton paketlerde hazırlanmış hamur bulunuyor fakat onlarda bana sorarsanız pahalı.
Ben evde pratik,ucuz ve çokta lezzetli lazanya yapma yolunu buldum.
Hamur kısmını krep yaparak hazır ediyorum.

KREP için; süt,yumurta,az un ve tuz koyarak hazırlıyoruz.Kaç adet yapmak istediğiniz size kalmış ölçüleri ona göre ayarlıyabilirsiniz.(fakat 5-6 adetten az olmasın krep miktarınız).

KIYMALI İÇ HARCI için; 300-350 gr. orta yağlı kıyma,2 adet soğan,2 diş sarımsak, 2-3 adet domates,bir tatlı kaşığı salça son olarak tuz ve karabiber.
Öncelikle ayçiçek yağında ince kıyılmış sarımsakları kavuruyoruz.Hemen ardından ince kıyılmış soğanları atıp pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.Sonra kıymayı ilave edip kavuruyoruz.(arzuya göre soya kıymasıda kullana bilirsiniz). Salça ve domatesleride ilave edip en son karabiber,tuz ve arzuya göre acı biberde ilave edilip biraz sulu olsun diye kaynamış su ilave ediyoruz.(suyu çok fazla koymayın sakın küçük çay bardağı kadar koymanız yeterli olucaktır).

BEŞAMEL SOS için; tencereye bir yemek kaşığı tereyağ,bir yemek kaşığıda un ilave edip unun kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.Kısık ateşteyken yarım litre sütü ilave edip topaklanmasın diye sürekli karıştırmaya devam ediyoruz.Bir iki kere fokurdadıktan sonra ateşten alıp tuz ve karabiber ilave ediyoruz.

Şimdi sıra geldi yaptıklarımızı birleştirmeye.Yaklaşık yaptığınız krep'in boyutunda bor cam yada benim yukarıdaki resimde görüldüğü gibi yuvarlak fırın tepsisine ilk krepi yerleştiriyoruz üzerine yaptığımız kıymalı iç harcından bir iki kaşık alarak krepin üzerine yayıyoruz sonra tekrardan krep tekrardan iç harç sırayla yaptığınız krepler bitene kadar bu işleme devam ediyoruz.En son krep'in üzerinede gene bir iki kaşık kıymalı iç harcı yayıp üzerine tamamını kaplayacak şekilde beşamel sosunu yayıyoruz.Son olarakta  üzerine rendelenmiş kaşar ilave edip 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz yaklaşık 5-10 dk. Ve lazanyamız hazır şimdiden afiyet olsun denemenizi tavsiye ederim ;)


0 yorum :

Blogger Template by Clairvo