KIYMALI RULO MANTI





Evde bulunan malzemelerle lezzetli bir yemek yapmaya ne dersiniz? Bugün mayalı hamur yaptım hamur iki katına çıkmasını bekledim ve içine lezzetli kıymalı,salçalı ve acılı iç harç hazırlayıp rulo haline getirdim.
Doyurucu ve lezzetli bir yemek çıktı ortaya üstüne de mantı gibi sarımsaklı yoğurt ve terayağlı salçalı sos...

Hamur için; 500 gr un,bir yemek kaşığı kuru maya(yaş mayada olur),bir yemek kaşığı tuz,1 yemek kaşığı zeytinyağı ve 300 ml. ılık su.
Bütün malzemeleri biraraya getirip yumuşak bir hamur olana kadar yoğuruyoruz.(Hamur elimize yapışmayacak şekilde olduğu zaman hazır hale gelmiş demektir).üzerini streç yada bir bez yardımıyla kapatıp kabarması için yaklaşık 1-2 saat kadar bekletiyoruz.Mayalı bir hamur olduğu için beklettiğimiz zaman kabardığını göreceksiniz.Hamur kabardıktan sonra biraz daha yoğurup merdane yardımı ile açıyoruz.

İç malzeme ister patates ister sebze isterseniz de kıyma koyabilirsiniz tercih meselesi.Ben mantı gibi düşünüp hayal ettiğim için kıymalı yapmak istedim.

İç harcını; 2 adet orta boy soğan,1 yemek kaşığı salça,2 diş sarımsak,250 gr kadar kıyma,tuz,karabiber ve isot koydum.(Bizim evde acı biber çok tüketildiği için ben bol acılı yaptım siz isterseniz acı koymayabilirsiniz).
Bir tavaya ayçiçek yağı koyup önce sarımsakları biraz kokusu çıktıktan sonra soğanları atıp kavuruyoruz.Kavrulan soğanların içine kıymayıda ilave edip kavurmaya devam ediyoruz.Son olarak salçasını,tuzunu biberini ilave edip harcı soğumaya bırakıyoruz.

Hazırladığımız harç soğuduktan sonra merdane yardımıyla açtığımız hamura harcımızı spatula yardımıyla yayıyoruz. Ve rulo şeklinde hamurumuzu sarıyoruz.İstediğiniz bir fırın tepsisini yada borcamınızı yağlayarak rulo halindeki hamurumuzu istediğiniz kalınlıkta dilimlere ayırıp fırın kabımıza diziyoruz.(çok ince dilimlemeyin). 165 derecelik fırında 25-30 dk kadar pişiriyoruz. Servis ve sunum esnasında üzerine sarımsaklı yoğurt onun üstüne de eritilmiş salçalı tereyağ dökmeniri tavsiye ederim.Şimdiden afiyet olsun herkese.

0 yorum :

Blogger Template by Clairvo